Nukryžiuotasis

Rezervuoti vizito laiką
Užsakyti geros kokybės skaitmeninį vaizdą
Muziejus Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus
Fondas pagrindinis
Eksponato tipas paveikslas 
Sritys dailė
Inventorinis numeris ČDM Mt 1335
Matmenys aukštis – 107 cm
plotis – 76 cm
Medžiagos medis 
Atlikimo, pagaminimo technika aliejinė tapyba 
Autentiškumas originalas 
Autorius (-iai)
Sukūrimo data 1600–1615 m.

Aprašymas

Eksponato aprašymas

Peteris Paulius Rubensas – vienas garsiausių XVII amžiaus flamandų dailininkų, baroko atstovas. Tapybos jis mokėsi Antverpene, 1598 metais tapo šventojo Luko gildijos nariu. 1600–1608 metais gyveno Italijoje, buvo hercogo Vinčenso Gonzagos rūmų tapytojas, studijavo garsių dailininkų kūrybą, antikinį meną. Kaip diplomatas lankėsi Ispanijoje, Olandijoje ir Anglijoje. Nuo 1609 metų buvo erchercogo Alberto rūmų vyriausiasis dailininkas. 1617-aisiais įkūrė didžiules dirbtuves, kurioms pats ir vadovavo, turėjo daug užsakymų ir mokinių. Jo išugdyti vario raižytojai vadinami „Rubenso raižytojais“. Jie rūpinosi garsiojo tapytojo kūrinių grafinių kopijų platinimu visoje Europoje. Rubenso kūryba padarė didžiulį poveikį amžininkams ir būsimų kartų dailininkams.
„Nukryžiuotasis“ yra ankstyvas Rubenso darbas, kuriame jaučiama italų dailės įtaka. Šiuo periodu dailininkas dar tapydavo pats, jam dar netalkindavo gausus būrys pameistrių. Eksponuojamoje drobėje Rubensas atsiskleidžia daugiau kaip tylus mąstytojas, o ne džiugesiu ir energija trykštantis hedonistas, kokį mes jį pažįstame iš vėlesnių jo kūrinių. Šiame darbe dailininkas ieško subtiliausių šviesos ir spalvos niuansų, siekdamas perteikti Atpirkėjo kančią, kuri sutelkta išraiškingai nutapytame Kristaus veide. Meistriškai perteiktas idealiai tobulas Dievo Sūnaus kūnas, iškylantis tamsiame fone, deklaruoja dievišką ramybę ir didybę.
Žinoma, kad paveikslas XIX amžiaus II pusėje kabėjo grafų Tiškevičių Astravo rūmuose, o XX amžiaus pradžioje buvo pervežtas į Klementinos Tiškevičienės rūmus Vilniuje. 1931 metais vykusiame aukcione jį iš grafo Alfredo Tiškevičiaus už anuomet neįtikėtiną 70 000 litų sumą nupirko Švietimo ministerija ir perdavė į muziejaus rinkinius.

Kiti pavadinimai

Pagrindinis pavadinimas

Pavadinimas Kalba Tipas Data  
Nukryžiuotasis daugiau informacijos...

Istorijos, kultūros, dailės informacija

Siužetas

Tai ankstyvojo P. P. Rubenso kūrybos laikotarpio darbas, kuriame jau jaučiama italų dailės įtaka. Dailininkas čia daugiau tylus mąstytojas, o ne džiugesiu ir vitaline energija trykštąs hedonistas, kokį prisimename iš vėlesnių kūrinių. Audringasis P. P. Rubenso temperamentas dar neatsiskleidęs visa jėga. Eksperimentuojamame paveiksle dailininkas ieško subtiliausių šviesos ir spalvos niuansų, siekdamas perteikti Atpirkėjo kančią, kuri sukoncentruota išraiškingai nutapytame Kristaus veide. Meistriškai perteiktas idealiai tobulas Dievo Sūnaus kūnas, iškylantis tamsiame fone, deklaruoja dievišką ramybę ir didybę.

 

Informacija apie aprašą

Duomenis pateikė Rasa Elena Kisielis

Eksponato autorinės turtinės teisės