Susiekimo-transportinis lėktuvas An-24 B
LIMIS portale skelbiamą skaitmeninį turinį galima naudoti komerciniais ir nekomerciniais tikslais. Naudojant skaitmenines bylas, reikia nurodyti šiuos duomenis: autorius; eksponato pavadinimas; pirminės apskaitos numeris arba inventorinis numeris; muziejaus, kuris saugo eksponatą, pavadinimas; eksponato www.limis.lt puslapio adresas. Tuo atveju, kai autorius nežinomas ar yra anonimas, reikia nurodyti, kad autorius nežinomas arba yra anonimas. Jei naudojama eksponato nuotrauka yra sukurta fotografo, reikia nurodyti ir fotografo vardą bei pavardę.
Lietuvos aviacijos muziejus yra pateiktos informacijos savininkas. Visose dokumentų kopijose ir (arba) programose turi būti išsaugotas autorių teisių ženklas ©, užregistruotų prekių ženklai ®, kuriuos draudžiama pašalinti.
Tinklalapį formatuoja, dizainą kuria ir palaiko UAB „Nortal“, UAB „Alna Software“, UAB „Asseco Lietuva“ ir Lietuvos dailės muziejus. Bet kokius dizaino elementus kopijuoti ar imituoti kituose tinklalapiuose yra draudžiama.
Garso ir vaizdo informacija apie eksponatą
Pavadinimas | Kalba |
---|---|
Turbosraigtinis transportinis lėktuvas Antonov An-24B | lietuvių kalba |
Turbo-prop Transport Antonov An-24B | anglų kalba |
Pavadinimas | Kalba |
---|---|
Turbosraigtinis transportinis lėktuvas Antonov An-24B | lietuvių gestų kalba |
LIMIS portale skelbiamą skaitmeninį turinį galima naudoti komerciniais ir nekomerciniais tikslais. Naudojant skaitmenines bylas, reikia nurodyti šiuos duomenis: autorius; eksponato pavadinimas; pirminės apskaitos numeris arba inventorinis numeris; muziejaus, kuris saugo eksponatą, pavadinimas; eksponato www.limis.lt puslapio adresas. Tuo atveju, kai autorius nežinomas ar yra anonimas, reikia nurodyti, kad autorius nežinomas arba yra anonimas. Jei naudojama eksponato nuotrauka yra sukurta fotografo, reikia nurodyti ir fotografo vardą bei pavardę.
Lietuvos aviacijos muziejus yra pateiktos informacijos savininkas. Visose dokumentų kopijose ir (arba) programose turi būti išsaugotas autorių teisių ženklas ©, užregistruotų prekių ženklai ®, kuriuos draudžiama pašalinti.
Tinklalapį formatuoja, dizainą kuria ir palaiko UAB „Nortal“, UAB „Alna Software“, UAB „Asseco Lietuva“ ir Lietuvos dailės muziejus. Bet kokius dizaino elementus kopijuoti ar imituoti kituose tinklalapiuose yra draudžiama.
Muziejus | Lietuvos aviacijos muziejus | ||
Fondas | pagrindinis | ||
Eksponato tipas | lėktuvas | ||
Sritys | technika, transportas | ||
Pirminės apskaitos numeris | LAM GEK 8995 | ||
Inventorinis numeris | LAM AT 180 | ||
Matmenys | ilgis (liemens) – 23500 mm plotis (sparnų mojis) – 29200 mm aukštis – 8300 mm | ||
Medžiagos | dažai metalas organinis stiklas guma | ||
Atlikimo, pagaminimo technika | pramoninė gamyba | ||
Autentiškumas | originalas | ||
Autorius (-iai) | |||
Sukūrimo data | 1968 m. | ||
Sukūrimo vieta | SSRS
| ||
Gamintojas (-jai) | Kijevo mašinų gamykla Nr. 473 | ||
Pagaminimo data | 1968-06-30 | ||
Pagaminimo vieta | Kijevas, Ukraina, SSRS
|
Aprašymas
Eksponato aprašymas | Pagamintas 1968 m. birželio 30 d. Paskutinis skrydis – 1996 m. liepos 12 d. Lėktuvo sklandmens gamyklinis numeris – 87304405, kairiojo variklio – Nr. 47932015, dešiniojo variklio – Nr. 4342088, pagalbinės jėgainės – Nr. AT 945119, kairiojo sraigto – Nr. C OI 1103, dešiniojo sraigto – Nr. C 74992. Lėktuvas yra metalinės konstrukcijos, aukštasparnis su dviem turbopropeleriniais varikliais AI-24, su trirate įtraukiama važiuokle. Liemuo yra pusiau kevalinės konstrukcijos (panaudojant ir plastmasines dalis). Sparnai yra laisvai nešantys, sparnų lonžeronai – dėžinės konstrukcijos, lonžeronai kartu yra ir kuro bakų sudėtinė dalis. Lėktuvas skirtas keleivių, pašto ir krovinių pervežimui. Keleivių skaičius gali siekti 52 asmenis. Įgula – penki asmenys, 1–2 stiuardesės (palydovės). Tuščio masė – 13 750 kg. Didžiausia startinė masė – 21 000 kg, kelionės greitis – 460 km/val. Skridimo nuotolis su maksimaliu kuro kiekiu – 2 280 km, su maksimaliu krovinio kiekiu – 750 km. Gali startuoti su vienu varikliu (pasiekiamas aukštis – 3000 m). Lėktuvas An-24B buvo nudažytas balta spalva (liemens priekio gaubtas, liemens viršus ir šonų viršutinė dalis iki tamsiai mėlynos juostelės sparnų ir vairų plokštumos), tamsiai mėlyna spalva (dvi juostos išdažytos per liemens vidurį, nuo priekinio gaubto, tarp iliuminatorių iki liemens galo, įlipimo ir avarinių durų, bagažo liukų kraštai), pilka spalva (sparnų, stabilizatoriaus, kylio atakos briaunos, taip pat variklių gondolų priekinės briaunos, propelerių, įvorių gaubtai), juoda spalva (sektorius liemens viršuje prie pilotų langų, lėktuvo propeleriai, variklių gondolų išorinių pusių, užpakalinės dalys), pilkai mėlyna spalva (liemens apatinė dalis), raudona spalva (sparnų galų briaunos, stabilizatoriaus briaunos), geltona spalva (propelerių galai). Ant lėktuvo kairiojo borto iš kairės į dešinę: prie liemens priekinio gaubto, ant plačiosios tamsiai mėlynos juostos, balta spalva, rusiškomis raidėmis užrašyta „АН-24Б“. Liemens gale tarp įlipimo durų ir vairų, gelsva spalva su juodais kontūro apvedžiojimais užrašytas borto numeris „06“. Ant liemens užpakalinės dalies po stabilizatoriumi yra užrašytas lėktuvo sklandmens gamyklinis numeris „87304405“. Ant kylio, balta spalva su juodais kontūrų apvedžiojimais uždažytas Lietuvos KOP ženklas. Ant dešiniojo borto iš dešinės kairėn: prie liemens priekinio gaubto, ant plačiosios tamsiai mėlynos juostos, balta spalva rusiškomis raidėmis yra užrašas „АН-24Б“, ant liemens šono, tarp pakrovimo durų ir iliuminatorių, gelsva spalva su juodais kontūrų apvedžiojimais užrašytas borto numeris „06", ant lėktuvo kylio balta spalva su juodais kontūrų apvedžiojimais uždažytas Lietuvos KOP ženklas. Kairiajame borte įrengti devyni iliuminatoriai. Antrasis iš kairės iliuminatorius yra įtaisytas avariniame išlipimo liuke, apie 8 m nuo liemens galo yra 750 mm pločio keleivių įlaipinimo durys. Dešiniajame borte įrengta dešimt iliuminatorių. Devyni iliuminatoriai išdėstyti tokia pat tvarka kaip ir kairiajame borte, o dešimtasis iliuminatorius yra prie pat pilotų kabinos bagažo skyriaus apšvietimui. Dviejų metrų atstumu nuo lėktuvo liemens priekio yra pilotų kabinos liukas 950 x 750 mm. Lėktuvo liemens bortuose yra dar keletas mažų liukų, reikalingų techniniam aptarnavimui. Nuo 1968-06-30 lėktuvas skraidė Civilinio oro laivyno „Aeroflot“ Lietuvos valdyboje su registracijos numeriu „CCCP-46444“. 1991-09-20 perėjo Lietuvos avialinijų žinion ir 1992-02-11 įregistruotas numeriu „LY-AAI“. 1994-12-06 buvo perduotas Lietuvos KOP II aviacijos bazei. Lėktuvu buvo skraidinami pirmieji taikdariškų misijų kariai. 1996-07-12 įgula, susidedanti iš vado eilinio A. Jakimavičiaus, II piloto vyr. ltn. A. Koliasnikovo, navigacijos kpt. P. Matulio, lėktuvą atskraidino į Kauno S. Dariaus ir S. Girėno aerodromą ir perdavė Lietuvos aviacijos muziejui. |
Kiti pavadinimai
Pagrindinis pavadinimas
Pavadinimas | Kalba | Tipas | Data | |||
---|---|---|---|---|---|---|
Susiekimo-transportinis lėktuvas An-24 B | daugiau informacijos...
|
Eksponato autorinės turtinės teisės
Savininkas | Lietuvos aviacijos muziejus |