Reaktyvinis lėktuvas L-39 C
LIMIS portale skelbiamą skaitmeninį turinį galima naudoti komerciniais ir nekomerciniais tikslais. Naudojant skaitmenines bylas, reikia nurodyti šiuos duomenis: autorius; eksponato pavadinimas; pirminės apskaitos numeris arba inventorinis numeris; muziejaus, kuris saugo eksponatą, pavadinimas; eksponato www.limis.lt puslapio adresas. Tuo atveju, kai autorius nežinomas ar yra anonimas, reikia nurodyti, kad autorius nežinomas arba yra anonimas. Jei naudojama eksponato nuotrauka yra sukurta fotografo, reikia nurodyti ir fotografo vardą bei pavardę.
Lietuvos aviacijos muziejus yra pateiktos informacijos savininkas. Visose dokumentų kopijose ir (arba) programose turi būti išsaugotas autorių teisių ženklas ©, užregistruotų prekių ženklai ®, kuriuos draudžiama pašalinti.
Tinklalapį formatuoja, dizainą kuria ir palaiko UAB „Nortal“, UAB „Alna Software“, UAB „Asseco Lietuva“ ir Lietuvos dailės muziejus. Bet kokius dizaino elementus kopijuoti ar imituoti kituose tinklalapiuose yra draudžiama.
Garso ir vaizdo informacija apie eksponatą
Pavadinimas | Kalba |
---|---|
Reaktyvinis treniruočių naikintuvas Aero L-39C „Albatros“ | lietuvių kalba |
Jet Trainer Aero L-39C Albatros | anglų kalba |
Pavadinimas | Kalba |
---|---|
Reaktyvinis treniruočių naikintuvas Aero L-39C „Albatros“ | lietuvių gestų kalba |
LIMIS portale skelbiamą skaitmeninį turinį galima naudoti komerciniais ir nekomerciniais tikslais. Naudojant skaitmenines bylas, reikia nurodyti šiuos duomenis: autorius; eksponato pavadinimas; pirminės apskaitos numeris arba inventorinis numeris; muziejaus, kuris saugo eksponatą, pavadinimas; eksponato www.limis.lt puslapio adresas. Tuo atveju, kai autorius nežinomas ar yra anonimas, reikia nurodyti, kad autorius nežinomas arba yra anonimas. Jei naudojama eksponato nuotrauka yra sukurta fotografo, reikia nurodyti ir fotografo vardą bei pavardę.
Lietuvos aviacijos muziejus yra pateiktos informacijos savininkas. Visose dokumentų kopijose ir (arba) programose turi būti išsaugotas autorių teisių ženklas ©, užregistruotų prekių ženklai ®, kuriuos draudžiama pašalinti.
Tinklalapį formatuoja, dizainą kuria ir palaiko UAB „Nortal“, UAB „Alna Software“, UAB „Asseco Lietuva“ ir Lietuvos dailės muziejus. Bet kokius dizaino elementus kopijuoti ar imituoti kituose tinklalapiuose yra draudžiama.
Muziejus | Lietuvos aviacijos muziejus | ||||
Fondas | pagrindinis | ||||
Eksponato tipas | karinis lėktuvas | ||||
Sritys | karinės oro pajėgos, technika | ||||
Pirminės apskaitos numeris | LAM GEK 14618 | ||||
Inventorinis numeris | LAM AT 242 | ||||
Matmenys | ilgis – 12130 mm plotis (sparnų mojis) – 9120 mm aukštis – 4470 mm | ||||
Medžiagos | duraliuminis nitrodažai metalas organinis stiklas silikatinis stiklas | ||||
Atlikimo, pagaminimo technika | pramoninė gamyba | ||||
Autentiškumas | originalas | ||||
Autorius (-iai) | |||||
Sukūrimo data | 1971 m. | ||||
Sukūrimo vieta | Čekoslovakija
| ||||
Gamintojas (-jai) | „Aero Vodochody“ | ||||
Pagaminimo data | 1979 m. | ||||
Pagaminimo vieta | Čekoslovakija
|
Aprašymas
Eksponato aprašymas | L-39 C „Albatros“ yra vienmotoris, dvivietis žemasparnis monoplanas skirtas karo lakūnų mokymui ir treniruotėms. Serijinė lėktuvo gamyba Čekoslovakijos bendrovėje „Aero Vodochody“ buvo pradėta 1971 metais. Priekinėje liemens dalyje yra hermetiška lakūnų kabina su katapultuojamomis sėdynėmis. Kabina yra uždaroma dviem į dešinę pusę pakeliamais gaubtais. Kairėje liemens pusėje yra įkniedytos paminos ir du atverčiami laipteliai. Už hermetiškos kabinos yra penkios minkštos kuro talpyklos su pripylimo anga kairėje viršuje pusėje. Liemens šonuose virš sparnų yra oro paėmimo kanalų angos su užrašais rusų kalba „Альбатрос“. Angos yra uždengtos raudonos spalvos dažais nudažytais dangčiais. Liemenyje yra turboreaktyvinis dviejų kontūrų variklis AI-25TL, prailginimo vamzdis ir reaktyvinė tūta (uždengta raudonos spalvos dažais nudažytu dangčiu). Ant abiejų liemens šonų yra žydros spalvos užrašas (borto numeris) „01“, uodeginėje dalyje – trapecinės formos klasikinio tipo kilis ir stabilizatorius su aukštumos ir posūkio vairais. Lėktuvo sparnas – ištisinis, trapecijos formos, su dviplyšiais užsparniais ir eleronais. Sparno apačioje yra stabdymo skydeliai ir universalūs ginkluotės laikiklių pakabinimo mazgai, priekyje – du oro slėgio (Pito) vamzdeliai, o galuose – aptakūs kuro bakai su žibintais. Ant sparnų viršaus ir abiejų kilio pusių yra LK Karinių oro pajėgų skiriamieji ženklai (baltos spalvos Vyčio kryžiai), o sparnų apatinėje pusėje – tik žydrai uždažyti SSRS KOP ženklai. Lėktuvo išorėje yra technologiniai uždaromi liukai bei dangčiai ir atviros angos su tamsiai mėlynos spalvos informaciniais užrašais rusų kalba. Ant lėktuvo dalių yra užrašytas gamyklinis numeris „931531“. Orlaivis yra nudažytas maskuojančių žalsvai pilkos, žalsvai rudos ir tamsiai žalios spalvų dažais (liemens apačia, sparnų, stabilizatoriaus ir aukščio vairo apatinės plokštumos – pilkai žydros spalvos dažais). Priekinis liemens aptakas, sparnų galai su kuro bakais, kilio ir stabilizatoriaus galiniai aptakai yra nudažyti geltonos spalvos dažais. Šis lėktuvas LK KOP buvo nupirktas iš Kirgizijos Frunzės aviacinių specialistų ruošimo centro ir parskraidintas į Kauną 1993 m. vasario 6 d. Muziejui L-39 C perdavė Lietuvos kariuomenės Karinės oro pajėgos 2010 metais.
|
Kiti pavadinimai
Pagrindinis pavadinimas
Pavadinimas | Kalba | Tipas | Data | |||
---|---|---|---|---|---|---|
Reaktyvinis lėktuvas L-39 C | daugiau informacijos...
|
Informacija apie aprašą
Duomenis pateikė | Nijolė Kavaliauskienė |