• Lietuvos šimtmetis – Geležinkelių muziejaus eksponatuose

      Lietuvos šimtmetis – Geležinkelių muziejaus eksponatuose

      Geležinkelių muziejaus virtualią ekspoziciją sudaro eksponatai, liudijantys Lietuvos geležinkelių istoriją. Vienas reikšmingiausių atkurtos Lietuvos geležinkelių eksponatų – Kauno centrinių geležinkelio dirbtuvių antspaudas, datuojamas 1919–1940 metais. Centrinėse dirbtuvėse buvo remontuojami visi Lietuvoje turėti garvežiai ir vagonai. Kolekcijoje pristatomos ir tarpukario Lietuvos geležinkelių darbuotojų kepurės, skiriamieji ženklai. Vienas pagrindinių geležinkelio simbolių – garvežys. Šioje ekspozicijoje pristatomi du skirtingų istorinių epochų garvežiai. Kolekcijoje yra unikalus eksponatas – vandens tiekimo garo siurblys, kuris daug metų buvo naudojamas Baisogalos geležinkelio stoties vandens siurblinėje: tiekdavo vandenį į vandens bokštą, hidraulinę kolonėlę, o iš jos vandeniui skirtas talpas užpildydavo garvežiai. Geležinkeliai – tai keliai, kuriuos sudaro ne tik bėgiai, bet ir daugybė įvairiausių detalių. Keletas jų eksponuojama šioje parodoje: bėgvinė, kurios pagrindinė funkcija palaikyti bėgį geležinkelio vėžėje; tvarslė, skirta bėgių sandūros galams sujungti. Visais laikais geležinkelį, kuriuo važiuoja sunkūs sąstatai, prižiūrėjo darbuotojai. Jie naudojo specifinius įrankius, kurių keletą pamatysite ir šioje parodoje. Tai bėgvinių traukiklis, gulsčiukas, medinė laiptinė kaladėlė. Specifinis įtaisas – ratstabdis, naudojamas geležinkeliu riedantiems vagonams pristabdyti ar stovintiems įtvirtinti. Ratstabdis yra dedamas ant bėgio galvutės po vagono ratu. Geležinkeliu vežamų krovininių vagonų plombavimas – vienas seniausių metodų, garantuojančių saugų krovinio nuvežimą iki numatytos vietos. Plomba – tai švino antspaudas, apsauginis ženklas, kabinamas ant vagono durų. Joje nurodomi geležinkelio linijos ir tos stoties, kurioje uždedama plomba, pavadinimas, data, kontrolinis ženklas ir numeris. Virtualioje parodoje pateikiamos tarpukario Lietuvos geležinkelio stočių plombos: Gustonių, Kėdainių ir Pagėgių. Signalinis rankinis žibalinis žibintas – svarbus regimasis geležinkelio signalas. Stoties varpas – garsinis geležinkelio signalas, reguliuojantis traukinių judėjimą stotyse. Varpas paprastai buvo tvirtinamas prie stoties pastato, šalia stoties viršininko ar budėtojo darbo patalpų. Stoties varpais skambindavo ir stotyje atsitikus avarijai ar gaisro atveju. Visi čia pateikti eksponatai – tik nedidelė Lietuvos geležinkelių istorijos dalis.


      Paroda parengta įgyvendinant projektą „Lietuvos šimtmetis – Lietuvos muziejų eksponatuose“, kurį rėmė Lietuvos kultūros taryba ir Lietuvos Respublikos kultūros ministerija. Projektas skirtas Lietuvos atkūrimo šimtmečiui paminėti.

Parodos objektai

   
  • Rodomi įrašai nuo 1 iki 12
  • Įrašų skaičius puslapyje:
  • Puslapis: iš: 3
Vidutinis (0 Balsai)
Vidutinis įvertinimas yra 0.0 iš 5.
Dar nėra komentarų. Būti pirmam.

Projekto Lietuvos šimtmetis – Lietuvos muziejų eksponatuose rėmėjai

 

Atkurtai Lietuvos valstybei – 100 metų